Skapa ny tråd

Forum

Krypto v.7

Krypto v.7 > Angående hjälp

• Börje H

Jag behövde också hjälp att komma igång, men det enda som serverades var ett ord som gav 58% av lösningen. Sedan återstod ca 20 sek för resten.
    Kan man inte tänka sig ett annat sätt lämna hjälp på, t ex bokstav för bokstav

10 feb 18:28
  • Ingegerd Ö

Håller absolut med dig! Det ges alldeles för mycket hjälp här, ofta
    Det verkar som vissa inte vill/har lust/orkar klura själva
    Förstår då inte meningen med att lösa korsord

10 feb 19:43
  • Börje H

Har själv försökt hjälpa med en bokstav i taget ibland, men då kommer någon annan och slänger in ett ord som avslöjar nästan hela lösningen. Om man förvarnade i rubriken att hjälpordet avslöjar 73 % av lösningen så kan man ju undvika att öppna.

10 feb 19:59
  • Marja Henriksson

Hej, jag håller med. Man får ha lite tålamod och försöka lite själv. Inget roligt om man får hjälp med nästan hela korsord.

10 feb 20:17
  • Anette Demmers

Jag håller också med om att det roliga med korsord är att få klura själv MEN varför tycker ni att ni ska bestämma hur andra ska göra? Alla gör väl som dom vill och det är inget tvång att gå in och läsa i trådarna. Inte konstigt att det är krig i världen när det inte finns minsta tolerans för att människor är olika utan man vill gärna "fostra" alla som inte tycker som man själv.

11 feb 07:08
  • Ingegerd Ö

Ett problem kan vara de otydliga rubrikerna, ofta vet man inte hur mycket som avslöjas i inlägget (det var väl det som drabbade Börje när han ville ha lite hjälp)

11 feb 08:57
  • Anette Demmers

Jo jag förstår det men det är iallafall ett fullkomligt meningslöst projekt att försöka få andra att tänka och göra som man själv.

11 feb 10:11
  • Göran H

Håller med Börje. När det gäller hjälp vi lösning av ett krypto är ett långt ord i regel alldeles för mycket. kanske det kan hjälpa om mani sin begäran om hjälp bara ber om en specifik bokstav och inte ett het ord? Fast det brukar ju vara ganska lätt att hitta bokstaven A utan hjälp, den är nästan alltid mer mest frekvent

13 feb 12:23