Skapa ny tråd

Forum

Onsdagskryss v.31

Onsdagskryss v.31 > Derivat av...

• Catharina E

... Purin? vad ska det bli? Jag har bara X som första bokstav sen är det blankt! Någon som vill hjälpa mig?

2 aug 07:51
  • Tina B

Googla så får du enkelt svaret Xantin

2 aug 07:52
  • Peter M

Du har kanske inte märkt det, Tina: Catharina vägrar i sten att fatta syftet med det här forumet, att man ska få hjälp när man har letat och försökt själv men ändå kört fast. Inte att man ska bli skedmatad med lösningar som man själv kan hitta efter tio sekunders googlande.

Som du gjorde nu med Xantin.

2 aug 08:05
  • Susanne Massi

Hmm, lite otrevligt igen, men sant också! ;-)

2 aug 08:31
  • Peter M

Sanningen är ofta ganska otrevlig, Susanne ;-)

2 aug 16:52
  • Karin P

Det finns ganska många här som tar den lättaste vägen, att fråga utan att först googla. Kanske kan en del inte söka men det kan knappast gälla alla som börjar med att fråga.

2 aug 22:44
  • Peter M

Precis, Karin. Om man inte förstår ens det allra mest elementära på internet, alltså hur man gör en enkel faktasökning, då bör man följa denna checklista:

1. Packa ned datorn och eventuella tillbehör i deras förpackningar.
    2. Bär tillbaka alltihop till butiken där det inhandlades.
    3. Gå till Kundtjänst och ställ upp allting på disken.
    4. Säg till expediten: "Jag är för korkad för att äga en dator."

3 aug 11:23
  • Ingela B

förstår inte varför du ska vara så elak.

3 aug 12:22
  • Ulla R

Frågan är fri.
    Huvudsaken är väl att det är roligt och interaktivt.

3 aug 12:59
  • Peter B

Till Catharinas försvar vill jag dock mena att det här inte var det mest lätt-googlade svaret.

5 aug 19:45
  • Karin P

Inte? Jag fann det fort.

5 aug 21:33
  • Leif Persson

Tydligen är det okej att vara otrevlig på forumet igen. Vissa lär sig aldrig när chansen att trycka ner andra ges. Vi har väl ett regelverk Peter, eller??

5 aug 21:37
  • Marie S

Det är fullkomligt befängt att vuxna människor beter sig så otrevligt mot andra i ett forum för något så lättsamt som korsord.

Catharina skrev tydligt i rubriken vilken nyckel hon önskar hjälp med och finner man det så provocerande att det inte googlats fram kan man, för både den egna som andras trevnads skull, låta bli att trycka på forumtråden. Ett forum är till för diskussion och gemenskap, inte blott för att agera facit på de allra svåraste nötterna att knäcka.

Den mänskliga kontakten är viktig för många människor och det är sorgligt att se någon tryckas ner på detta vis för något så oskyldigt som att inte ha funnit svaret på en korsordsnyckel i en sökmotor på internet.

Det är inte svårare än att hjälpa till där man vill och kan eller att hålla fingrarna borta från tangentbordet där man upplever sig provocerad.

Jag tycker att du gör helt rätt i att söka hjälp i forumet Catharina och beklagar att du och flera andra blir så illa bemötta.

6 aug 07:33
  • Susanne Massi

Han har nog inte läst det,Leif?

6 aug 07:44
  • Lena Å

Bra skrivet Marie S.

6 aug 07:51
  • Susanne Massi

Marie, så bra och fint skrivet! ;-)

6 aug 07:53
  • Ingegerd Ö

Jättefint skrivet av Marie. Låt oss försöka hålla oss till detta i fortsättningen !

6 aug 09:05
  • Catharina E

Tack Marie för ditt inlägg!

6 aug 09:59
  • Peter Forsberg

Inte första gången han är otrevlig.

6 aug 15:22
  • Anne-Marie Olofshagen

Här är reglerna för forumet:
    Tänk på att ett vårdat språk och trevligt uppträdande ökar dina chanser att få svar och bli vänligt bemött. Undvik att uppträda otrevligt, spydigt eller sarkastiskt mot personer på eller utanför forumet.

7 aug 08:39