Skapa ny tråd

Forum

Lördagskryss v.45

Lördagskryss v.45 > 4 minuter, underbart är kort.

• Patrik Ekström

Ja, det är en omskrivning av Ugglas låt, men det är ungefär vad det tog att lösa lördagskrysset, som har rankats som en 3:a av 5 i svårighet. Just sayin'. Med det sagt, trevlig helg till alla kryssare.

9 nov 03:39
  • Karin P

Så är det ju alltid med detta kryss, hur lätt som helst. Trevlig helg!

9 nov 04:06
  • Gunilla B

Endast svåra krysset och ibland matkrysset också som jag tycker är lite lurigare, annars för enkla kryss överlag.

9 nov 04:29
  • Raija T

skönt för mig som inte så bra på svenska att ibland lite lättare kryss,men ändå ett rött kryss förra lördagens kryss. trevlig helg

9 nov 07:11
  • Karl-Axel Edén

Fast som jag förstår Patrik är det inte att krysset är lätt han påpekar. Det är att krysset är markerat med svårighetsgraden tre men ändå löses på tre minuter. Och jag håller med om att svårighetsgraderna som anges inte har mycket med verkligheten att göra. Å andra sidan är svårighetsgraden subjektiv, så den är svår att sätta.

Ganska fort lär man sig vilka konstruktörer som är lätta och vilka som är svårare. Exempelvis Marc = urenkla, Gunilla och Christer = svårare, Pontus = kan gränsa till omöjliga. Fast det gäller ju min personliga förmåga.

9 nov 08:01
  • Susanne Massi

Ja, allt är ju relativt.... ;-)

9 nov 08:41