Skapa ny tråd

Forum

Övrigt > Tankenöt?

• Angelica Alvvinter

Nån som kan ge en första bokstav?

25 nov 07:59
  • Peter M

Du kan få adressen till en anagram-maskin:
    https://www.arrak.fi/sv/ag

25 nov 08:01
  • Lena E

S

25 nov 08:44
  • Lennart Walman

Ingen ide att hjälpa folk på forum för det blir ett sådant jävla väsen när man gör det.

25 nov 10:20
  • Ingegerd Ö

Du, Lennart, detta var enligt mig ett mycket bra exempel på fråga och hjälp!
    Man avslöjar alltså inte hela ordet utan endast första bokstaven, alternativt
    hänvisar till en nätsida där man kan söka själv

25 nov 14:37
  • Peter M

Lennart:
    Det där förutsätter att man bryr sig ett piss om vad andra tycker.
    Lite jävla väsen kan också vara rätt roligt ibland.

25 nov 14:51
  • Margareta K

Fortsätt Lennart att hjälpa dom som behöver ha hjälp.
    Ni som inte behöver ha hjälp gå inte in i FORUMET.

25 nov 15:58
  • Birgitta Olausson

Då ska detta även gälla för kryptot oxå tycker jag, alltså bara nån enstaka bokstav till en siffra och inte ett helt ord som det delas ut ofta.

25 nov 17:51
  • Angelica Alvvinter

Tack!

25 nov 21:04
  • Gunilla B

Fortfarande frivilligt att gå in i forumet.

26 nov 06:41
  • Börje H

Gunilla: - klart det är frivilligt att gå in i forumet men man vill ju inte ha hela lösningen kastad i ansiktet. En bokstav eller siffra är mycket bra förslag. Har föreslagit det tidigare men som vanligt rev det upp en hiskelig storm.

27 nov 11:53
  • Ingegerd Ö

Tycker precis som du, Börje. Men i ett öppet forum kan man så klart fråga vad man vill, och svara vad man vill - men är det för mycket begärt att man är något så när tydlig i rubriken ?

27 nov 14:26
  • Karin P

Förbättringsförslag river alltid upp stormar här, för att inte säga orkaner.

27 nov 20:35
  • Anette Demmers

Alla tänker olika och det är bara att acceptera, så måste det vara. Det är alltid meningslöst att försöka "fostra" andra människor att tänka som man själv gör. Gilla läget istället och slappna av. Livet hade varit ganska tråkigt om alla hade varit likadana, tänkt likadant och sett likadana ut mm.

27 nov 21:43
  • Peter M

Anette: det var det bästa och vettigaste någon har sagt här på mången god dag.

28 nov 07:54
  • Karin P

Må så vara, Anette. Men för flera år sedan skrev jag till redaktionen med ett antal förslag som de inte gjorde ett smack med trots att de tyckte att det var bra och konstruktiva förslag som de skulle ta upp med sina IT-tekniker vid påföljande möte. Detta var 2017 och vi har inte ens fått möjlighet att redigera våra egna inlägg än, vilket var ett av förslagen. När jag fick så pass positiv respons så trodde jag i min enfald att ärendet inte bara skulle läggas ad acta. Men så tycks vara fallet.

28 nov 07:58